Starbucks wil steeds meer producten via de supermarkt gaan verkopen. Op dit
moment verkoopt de koffieketen al oploskoffie in Amerikaanse supermarkten.
Dat is een succes, en daarom wil Starbucks nu ook speciale koffies en
Frappecino, gebottelde ijskoffie, verkopen, zegt topman Howard Schultz in
een interview in The Wall Street Journal woensdag.

Starbucks heeft het lastig gehad. Door de crisis en de concurrentie van
McDonalds dat ook meer soorten en betere koffie is gaan verkopen, geeft de
koffieketen na jarenlange ongebreidelde groei de afgelopen jaren voor het
eerste vestigingen moeten sluiten.

Espressomachines
Ook de opkomst van de espressomachines voor in huis hebben de omzet van
Starbucks geschaad. Maar door koffie in supermarkten te gaan verkopen, hoopt
de koffieketen mee te kunnen profiteren van die trend.

In Nederland kent Starbucks maar enkele vestigingen waaronder op Schiphol en
de Centraal Stations van Amsterdam en Utrecht. Het bedfijf had bij het
verschijnen van dit artikel nog niet gereageerd op de vraag of het ook zal
proberen Starbucks-producten in Nederlandse supermarkten op de schappen te
krijgen.

Lees ook:

Starbucks aangeklaagd voor serveren te hete thee

Starbucks schrijft weer groene cijfers

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl